Iertarea - respirația creștinului


Evanghelia
Matei 18,21-35
În acel timp, Petru, apropiindu-se de Isus, i-a zis: "Doamne, de câte ori să-l iert pe fratele meu care greşeşte împotriva mea? De şapte ori?" Isus i-a spus: "Nu-ţi spun până la şapte ori, ci până la şaptezeci de ori şapte. De aceea, împărăţia cerurilor este asemănată cu un rege care a vrut să încheie conturile cu servitorii săi. Când a început să ceară conturile, i-a fost prezentat unul care îi datora zece mii de talanţi. Întrucât nu putea să-i restituie, stăpânul a poruncit să fie vânduţi el, soţia, copiii şi tot ce avea şi să achite datoria. Atunci, servitorul s-a prosternat în faţa lui, zicându-i: «Stăpâne, ai răbdare cu mine şi-ţi voi restitui totul!» Stăpânului i s-a făcut milă de servitorul acela, l-a lăsat să plece şi i-a iertat datoria. Dar ieşind, servitorul acela l-a găsit pe unul care era servitor împreună cu el şi care îi datora o sută de dinari. Înşfăcându-l, îl strângea de gât, spunându-i: «Dă-mi ceea ce îmi eşti dator!» Căzând în genunchi, cel care era servitor împreună cu el îl implora: «Ai răbdare cu mine şi îţi voi restitui!» Dar el nu a vrut; dimpotrivă, a mers şi l-a aruncat în închisoare până când îi va fi plătit datoria. Văzând deci ceilalţi servitori cele petrecute, s-au întristat foarte mult şi, venind, i-au povestit stăpânului lor toate cele întâmplate. Atunci, chemându-l stăpânul lui, i-a zis: «Servitor rău, ţi-am iertat toată datoria aceea pentru că m-ai rugat. Nu trebuia să te înduri şi tu de cel care este servitor ca şi tine aşa cum eu m-am îndurat de tine?» Şi, mâniindu-se, stăpânul l-a dat pe mâna călăilor până va fi plătit toată datoria. Tot aşa vă va face şi Tatăl meu ceresc dacă nu veţi ierta fiecare fratelui său din inimă".

Meditație
Comportamentul lui Dumnezeu, care ne iartă gratuit și restabilește legătura de iubire după ce noi am rupt-o, este modelul raportului nostru cu aproapele.
Oamenii pot trăi împreună numai acolo unde există iertare. Pentru a ne simți bine în comunitate, iar comunitatea să fie cu adevărat una de credință și de iubire – este bine să circule iertarea, care vine de la Dumnezeu și apoi de la un frate se transmite mai departe. Se creează o problemă de circulație dacă, iertarea care vine de la Dumnezeu se blochează în fiecare, adică nu trece mai departe la celălalt, în acest caz, comunitatea, ca un organism, nu funcționează, ci se simte rău.
Iertarea este și respirația vieții comunitare, iertarea pe care o primesc îmi dă viață, mă face să mă nasc; iertarea pe care o dau este ceea ce mă ajută să cresc, să fiu și să rămân viu, fiind precum inspirația și expirația: deci, primesc iertare și o dau. Dacă nu acord iertarea, încetez să respir.
Faptul că tu dăruiești iertarea este dovada clară că tu ai primit-o. Dacă eu nu iert, înseamnă că nu am acceptat iertarea, că nu mă hrănesc din iertare, că nu cunosc iubirea gratuită a Tatălui pentru mine și pentru cel de lângă mine.
A ierta este o minune mai mare decât a învia un mort, pentru că iertând, îl ajut pe celălalt să trăiască asemenea unui fiu al lui Dumnezeu și mă nasc eu ca fiind asemenea cu Dumnezeu, care știe să iubească și să ierte.
Să ne întrebăm ce rol, ce sens, ce valoare dăm iertării în viața noastră? Greșelile fraților, cu care logică le privim: cu cea a darului și a iertării, sau cu cea a datoriei?

Rugăciune
Doamne, tu ai murit pe cruce iertând pentru ca eu să fiu iertat. Cuvintele sunt de prisos pentru a-ți mulțumi pentru acest mare dar! Ajută-mă, te rog, să am mereu puterea și înțelepciunea de a-i ierta și a-i înțelege pe cei care îmi greșesc. Oferă-mi răbdare cu mine pentru a mă ierta atunci când greșesc. Învață-mă să te iubesc din ce în ce mai mult, iubind persoanele din viața mea și ajutându-le să te cunoască și să te iubească. Fă-mă conștient și recunoscător de sacrificiul pe care Tu l-ai făcut pentru mine de fiecare dată când sunt pe cale să cad în ispită, pentru ca astfel să o depășesc și să fac încă un pas pentru a mă apropia de Tine. Amin.


Citat Îndemn
Suntem mult prea concentrați pe ceea ce ne dorim, și uităm să realizăm cât de valoroase sunt lucrurile pe care le avem deja și ce sacrificii mari au presupus. De aceea, astăzi, tinere, te invit să fii mai recunoscător. Caută 5 motive pentru care să-i mulțumești lui Dumnezeu, și mulțumește-i. Te asigur că vei găsi mult mai multe.

Pr. Babiaș Albert & Raluca Antal Vaida

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lumina căutată de iubire

A păși de la mormânt spre înviere

Iubirea dizolvă răul