Logica lui Dumnezeu


Evanghelia
Ioan 12,20-33
În acel timp, printre cei care au urcat să se prosterneze de sărbători erau unii greci. Aceştia s-au apropiat de Filip, cel care era din Betsaida Galileii, şi l-au rugat: „Domnule, vrem să-l vedem pe Isus”. Filip s-a dus şi i-a spus lui Andrei, iar Andrei şi Filip au venit şi i-au spus lui Isus. Isus le-a răspuns: „A venit ceasul ca Fiul Omului să fie glorificat. Adevăr, adevăr vă spun: dacă bobul de grâu care cade în pământ nu moare, rămâne singur; însă dacă moare, aduce rod mult. Cine îşi iubeşte viaţa o va pierde; cine îşi urăşte viaţa în lumea aceasta o păstrează pentru viaţa veşnică. Dacă îmi slujeşte cineva, să mă urmeze, iar acolo unde sunt eu va fi şi cel care mă slujeşte. Dacă îmi slujeşte cineva, Tatăl îl va cinsti. Acum sufletul meu este tulburat şi ce să spun: «Tată, salvează-mă de ceasul acesta!»? Însă tocmai pentru aceasta am ajuns la ceasul acesta. Tată, glorifică numele tău!” Atunci a venit o voce din cer: „L-am glorificat şi iarăşi îl voi glorifica”. Mulţimea care stătea acolo şi care auzise spunea că a fost un tunet; alţii ziceau: „Un înger i-a vorbit”. Isus a răspuns: „Nu pentru mine a răsunat vocea aceasta, ci pentru voi. Acum are loc judecata acestei lumi; acum conducătorul acestei lumi va fi aruncat afară, iar eu, când voi fi înălţat de pe pământ, îi voi atrage pe toţi la mine”. Spunea aceasta arătând de ce moarte avea să moară.

Meditație
Drumul Postului Mare are menirea de a ne asemăna cât mai mult cu cel pe care îl urmăm, cu Isus Cristos. Repetatele sale invitații adresate discipolilor, dar și celor care mai de departe îl urmau, au fost și rămân aceleași: „cine își iubește viața o va pierde; cine își urăște viața în lumea aceasta o păstrează pentru viața veșnică.”. Nu stai de partea lui Isus pentru a-ți salva viața ci pentru a-l avea pe el și pentru a-l avea din plin. Isus este la Ierusalim, în apropierea sărbătorii Paștelui. Oamenii îl caută, vor să-l vadă, să-l urmeze, să-l facă chiar și rege; dar foarte puțini înțeleg cu adevărat ce înseamnă a-l urma pentru că foarte puțini îl cunosc. Atunci, ca și acuma, logica lui Dumnezeu este diferită de logica omului. Chiar și credinciosul pios care așteaptă cu inima îndurerată să trăiască marea sărbătoare a Paștelui, pregătit cu de toate, nu este încă gata să-și ofere viața precum cel care își dă viața, Isus Cristos. Tatăl se complace de atitudinea Fiului care în toate a căutat să facă voia lui și se bucură de cei care urmează atitudinea lui de totală supunere și abnegație. Pentru logica lumii aceasta înseamnă pierderea demnității și a eu-lui propriu, dar pentru Dumnezeu înseamnă glorie și mărire. Măreția Fiului stă în atragerea tuturor la sine, la inima iubitoare a Tatălui nu de pe un tron de glorie umană, dar de pe crucea cea mare și grea pe care el a fost răstignit și ridicat deasupra tuturor.
Timpul care ne-a mai rămas până la Paște să te găsească deseori în fața crucifixului. Cu cât stai mai mult înaintea celui care este atârnat pe ea, cu atât vei fi atras mai mult și mai în centrul inimii Tatălui prin iubirea Fiului. Lasă toate grijile, renunță la ispitele frumos împachetate ale lumii și cufundă-te în acest Om-Dumenzeu, Isus Cristos, care atârnă acolo sus pentru ca tu să nu rămâi jos, ci să te ridici și să ajungi să devii, ceea ce ești și ai fost chemat să fii: fiul lui Dumnezeu prin jertfa Fiului lui Dumenzeu.

Rugăciune
Tată Ceresc, ajută-mă să te slujesc întotdeauna și să te iubesc așa cum doar tu mă iubești. Rămâi alături de mine și învață-mă să nu îmi fie teamă niciodată, pentru că te voi avea mereu pe tine de partea mea. Îți mulțumesc pentru puterea ce mi-o oferi zi de zi. Amin.


Citat Îndemn
Astăzi, mulțumește-i lui Isus pentru tot ceea ce a făcut pentru întreaga lume. Pe lângă această mulțumire, îți propun să te rogi și pentru o persoană dragă ție care nu mai este printre noi, dar care și-a împlinit misiunea pe Pământ!

Pr. Mihai - Augustin Folner & Denisa Duma

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lumina căutată de iubire

A păși de la mormânt spre înviere

Iubirea dizolvă răul