Unde îți cauți fericirea?


Evanghelia
Ioan 8,31-42
În acel timp, Isus le-a spus iudeilor care crezuseră în el: „Dacă rămâneţi în cuvântul meu, sunteţi cu adevărat discipolii mei şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va elibera”. Ei i-au răspuns: „Noi suntem descendenţă a lui Abraham şi n-am fost niciodată sclavii nimănui. Cum poţi să spui: «Veţi deveni liberi»?” Isus le-a răspuns: „Adevăr, adevăr vă spun că oricine săvârşeşte păcatul este sclavul păcatului. Însă sclavul nu rămâne în casă pentru totdeauna; fiul rămâne pentru totdeauna. Aşadar, dacă Fiul vă va elibera, veţi fi într-adevăr liberi. Ştiu că sunteţi descendenţii lui Abraham, dar căutaţi să mă ucideţi, deoarece cuvântul meu nu găseşte loc în voi. Eu vorbesc despre cele ce am văzut la Tatăl meu, iar voi faceţi cele ce aţi auzit de la tatăl vostru”. Ei au răspuns şi i-au zis: „Tatăl nostru este Abraham”. Isus le-a zis: „Dacă sunteţi fiii lui Abraham, faceţi faptele lui Abraham! Acum însă voi căutaţi să mă ucideţi pe mine, om care v-am spus adevărul pe care îl am de la Dumnezeu; Abraham n-a făcut aceasta. Voi faceţi faptele tatălui vostru”. Ei i-au zis: „Noi nu suntem născuţi din desfrânare; avem un singur tată: pe Dumnezeu”. Isus le-a zis: „Dacă Dumnezeu ar fi tatăl vostru, m-aţi iubi, pentru că eu am ieşit şi vin de la Dumnezeu. Eu nu am venit de la mine însumi, ci el m-a trimis”.

Meditație
Dragi tineri, fragmentul evanghelic de astăzi, ne pune în fața uneia dintre temele centrale ale existenței umane și anume: libertatea. Prin interacțiunea cu categorii umane putem înțelege eronat o lipsă de libertate de acțiune, și poate chiar putem încerca să redefinim libertatea.
Unii cred că libertatea constă în a face tot ceea ce vrei, tot ceea ce îți dorești fără a fi constrâns de nimeni și de nimic și fără a suferi consecințe. Întrebările pe care ni le adresam acum sunt: Oare, dacă am acționa astfel am fi cu adevărat liberi? Ce este libertatea pentru un creștin? Ce ne învață Isus Cristos despre libertate? Isus în evanghelia de azi ne spune că libertatea constă în a nu fi sclavul păcatului, pentru că oricine săvârșește păcatul nu mai este liber. Prin explicația dată mai sus realizăm cât de actuale sunt cuvintele lui Isus și pentru noi.
Putem observa în viața de zi cu zi că, cel rău adesea încearcă să ne ademenească, astfel încât să ne facă să credem că putem fi liberi, atunci când suntem singuri doar cu păcatul nostru. Din păcate, uneori chiar reușește să ne amăgească dar, chiar și în aceste condiții, să nu uităm că moartea lui Isus ne-a eliberat de păcat și ne-a redat demnitatea de fii ai lui Dumnezeu.
O frumoasă definiție a libertății ar putea fi aceasta: a recunoaște în viața ta că ești fiu al lui Dumnezeu. Haideți să facem această experiență zilnic în viața noastră. Dragă tinere, doar Isus te poate elibera de orice formă de sclavie și de orice altă teamă care încearcă să se cuibărească în inima ta . Nu ezita să-ți deschizi larg inima înaintea sa, căci numai la Dumnezeu poți găsi adevărata fericire.

Rugăciune
Și noi contribuim la durerea Ta de atâtea ori, Isuse! Îți străpungem inima atunci când ne sfâșiem sufletul prin păcate. Azi vreau să îndrept orice suspin, orice durere către crucea Ta pentru a o depăși împreună cu Tine și a o sfinți cu umilință, recăpătând pacea! Pentru că atât de mult te-a costat dreptul meu de a îmbrăca haina iubirii Tale, ajută-mă să o păstrez curată pe drumul vieții mele. Vreau să îți arăt iubirea până la final prin tot ce trăiesc așa cum ai făcut-o Tu! Isuse, dacă prin purtarea mea am meritat tăcerea Ta, acordă-mi acum privirea Ta divină. Amin.


Citat Îndemn
Alege un sfânt din calendarul catolic și află-i povestea!

Pr. Claudiu Hușanu & Alma Ciobanu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lumina căutată de iubire

A păși de la mormânt spre înviere

Iubirea dizolvă răul