Vrei să te faci sănătos?


Evanghelia
Ioan 5,1-3.5-16
În acel timp, era o sărbătoare a iudeilor, iar Isus a urcat la Ierusalim. În Ierusalim, lângă Poarta Oilor, era o piscină numită în evreieşte Betesda, care avea cinci porticuri. Sub acestea zăceau o mulţime de bolnavi: orbi, şchiopi, paralizaţi. Se afla acolo un om care era bolnav de treizeci şi opt de ani. Văzându-l zăcând şi ştiind că suferă de mult timp, Isus i-a zis: „Vrei să te faci sănătos?” Bolnavul i-a răspuns: „Doamne, nu am niciun om ca să mă facă să cobor în piscină când apa este agitată. Până când vin eu, coboară altul înaintea mea”. Isus i-a zis: „Ridică-te, ia-ţi targa şi umblă!” Şi, îndată, omul s-a vindecat, şi-a luat targa şi umbla. Dar ziua aceea era sâmbăta. Aşadar, iudeii i-au spus celui vindecat: "Este sâmbătă şi nu-ţi este permis să-ţi duci targa". Dar el le-a răspuns: „Cel care m-a vindecat, acela mi-a zis: «Ia-ţi targa şi umblă!»” Ei l-au întrebat: „Cine este omul care ţi-a zis: «Ia-o şi umblă!»?” Dar cel vindecat nu ştia cine este, căci Isus se îndepărtase, iar în locul acela era o mare mulţime. După aceea, Isus l-a găsit în templu şi i-a zis: „Iată, te-ai făcut sănătos! Să nu mai păcătuieşti niciodată, ca să nu ţi se întâmple ceva mai rău!” Omul a plecat şi le-a făcut cunoscut iudeilor că Isus este cel care l-a vindecat. De aceea, iudeii îl urmăreau pe Isus pentru că făcuse acestea sâmbăta.

Meditație
Evanghelia din această zi ne prezintă un om paralizat care este vindecat după 38 de ani de boala sa prin puterea Cuvântului lui Isus, și nu pentru că ar fi intrat în piscină. Acest om s-a vindecat datorită faptului că a intrat în contact cu Domnul, iar El l-a vindecat nu doar de paralizie, ci și de ceva mult mai rău: de păcat, care ne deconectează de la Dumnezeu și planurile sale pentru noi și este cauza multor alte paralizii personale: egoismul, ura, Invidia, nedreptatea, care ne distrug ca și oameni, ca și persoane.
Când Isus iese în întâmpinarea paraliticului se interesează prima dată de voința sa: „Vrei să te faci sănătos?”. Mai apoi pronunță cuvintele care îi redau sănătatea. Dumnezeu, prin Isus, s-a apropiat de cei bolnavi, orbi, paralizați, de cei care aveau dorința și voința de a se vindeca, de a merge, de a proclama Cuvântul său.
Pentru noi, oamenii de astăzi și din totdeauna care limitează speranța fără a avea puterea de a lua un angajament în viață și dezamăgiți de cei din jur, Cristos este cel care vine să ne caute acolo unde ne găsește: paralizați de suferință, de păcat sau de diferitele circumstanțe ale vieții. Pentru noi întrebarea lui Isus este aceeași: „Vrei să te faci sănătos?”. Și dacă din cauza înstrăinării celor din jur vom spune și noi: „Doamne, nu am niciun om ca să mă facă să cobor în piscină”, vom auzi din partea lui Isus: „Ridică-te și umblă!.
Prezența lui Cristos să transforme inimile noastre și ale tuturor pentru a trăi viața plini de speranță. Pentru că trăim cu adevărat împliniți atunci când Dumnezeu este în noi!

Rugăciune
Doamne, prin iubirea ta ai binevoit să curmi suferința tuturor celor care au nevoie de tine. Tu ai cunoscut întotdeauna durerile și apăsările mele, dar în același timp mi-ai cunoscut și păcatele. Cu toate acestea niciodată nu te-ai oprit din a-mi fi colacul de salvare, singurul fir de ață de care m-am putut agăța pentru a nu mă prăbuși în prăpastie. M-ai vindecat de orice boală, mi-ai oferit loc de refugiu în casa ta și m-ai hrănit cu mângâiere. De aceea, astăzi, doresc și eu să îți urmez exemplul plin de îndurare prin a oferi alinare și ajutor unui semen care are nevoie deoarece numai astfel te pot urma în Casa ta veșnică. Amin.


Citat Îndemn
Urmează exemplul lui Isus! Oferă-i celui în nevoie puțin din timpul tău!

Pr. Liviu Marian Focioroș & Eliza Bacoșcă

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lumina căutată de iubire

A păși de la mormânt spre înviere

Iubirea dizolvă răul