Cum ar fi să intrii pentru câteva ore în rolul lui Isus?


Evanghelia
Pătimirea Domnului nostru Isus Cristos după sfântul Ioan 18,1-19,42
...

Totul s-a împlinit!
După aceasta, văzând că toate s-au împlinit, ca să se împlinească Scriptura, Isus a zis:
+. „Mi-e sete".
E. Era acolo un vas plin cu oţet. Atunci, ei au pus în isop un burete îmbibat cu oţet şi i l-au apropiat de gură. După ce a luat oţetul, Isus a spus:
+. „S-a împlinit!"
E. Şi, plecându-şi capul, şi-a dat duhul.
...


Meditație
Actorul Jim Caviezel, când a jucat rolul lui Isus în filmul „Pătimirea lui Cristos”, de Mel Gibson, avea chiar vârsta lui în momentul crucificării, 33 de ani! Interpretarea rolului lui Isus l-a ajutat să-l cunoască mai bine pe Mântuitorul.
„În zilele în care am filmat momentul crucificării, a trebuit să rămân pe cruce ore întregi. Datorită frigului şi a poziţiei, nu eram capabil să mănânc. Au fost zile în care m-am hrănit numai cu Trupul Domnului, dimineaţa, la Sfânta Liturghie. I-am cerut în acele momente, precum şi în toate zilele cât au durat filmările, să mă ajute să-l comunic lumii pe El şi nu pe mine ca protagonist”.
„Într-o zi, în timpul filmărilor, brațul meu era înțepenit sub acea bârnă grea. Când cineva a tras de el în direcția opusă, mușchii mi s-au rănit, umărul mi s-a dislocat, am căzut la pământ cu capul în nisip, iar scena asta a rămas în film în partea finală când Isus își dislocă umărul. Dacă această scenă ar fi fost filmată într-un studio, niciodată nu ați fi văzut o așa interpretare. Suferința mi-a făcut interpretarea...așa cum ne face și viața”. Dar dacă în locul lui Jim Caviezel ai fi tu, tinere? Să intri în rolul lui Isus, astăzi, în Vinerea Sfântă? Fie că eşti plin de entuziasm sau descurajat, plin de bucurie sau încercat de tristeţe, sănătos sau suferind, senin sau lovit de vreo dependenţă sau viciu, fii o forţă care să schimbe lumea după Inima lui Isus!

Rugăciune
Doamne Dumnezeule, prin nemărginită ta iubire l-ai trimis pe Unicul Tău Fiu pentru mântuirea noastră. Ajută-ne să fim adevărați purtători ai credinței Tale și să ne putem duce Crucea așa cum Preaiubitul Tău Fiu a dus-o cu mare trudă! Bunule Isuse, ai milă de noi toți, condu-ne spre calea pregătită de Tatăl. Te implor, trimite-l asupra noastră pe Duhul Sfânt să ne lumineze calea și să reverse asupra noastră marea Ta iubire și bunătate! Te rugăm, ai milă de noi Doamne! Amin.


Citat Îndemn
ZÂMBEȘTE CU SUFLETUL, Domnul este întotdeauna cu tine și te întărește în tot ceea ce faci!

Pr. Cristian Bîrnat & Saros Maria

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Lumina căutată de iubire

A păși de la mormânt spre înviere

Iubirea dizolvă răul